Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Várandós Kismamajóga (14. héttől)

A Kismamajóga a jóga eszköztárát alkalmazva segíti az anyákat a szülésre való felkészülésben és a szülésben. Egy holisztikus szemléletről van szó, mely magába olvasztotta a természeti népektől vett, szülést megkönnyítő lágy mozdulatokat valamint a különféle természetes gyógymódokat. Ezáltal a kismamajóga foglalkozás nem csak a mozgásról szól, hanem a várandósság alatt felmerülő problémák enyhítéséről, esetenként megszűntetéséről, a mamák aggodalmainak oldásáról. Célunk a várandósság egészséges és harmónikus megélése, miközben felkészülünk a tudatos és örömteli szülésre. A kismamajóga nem csak a mamára van pozitív hatással, hanem a babára is, hiszen ő is jobban fejlődik és kiegyensúlyozottabb lesz, ha a mamát kellemes ingerek érik,

 

Élettani hatásai:

  • izületek mozgékonyságának javítása
  • az izmok – köztük a gát izomzatának – megerősítése
  • helyes légzés és a szülést segítő légzéstechnikák elsajátítása
  • relaxációra való képesség fejlesztése, ami segíti a félelmek elengedését
  • várandósság alatt felmerülő problémák enyhítése, esetenként megszűntetése

 

Foglalkozások felépítése:

  • elcsendesedés, a figyelmünk magunkra és a babánkra irányítása
  • bemelegítés, a test könnyed átmozgatása, a keringés javítása
  • csípő körüli izmok, szalagok lazítása és nyújtása
  • jóga ászanák (testhelyzetek) a várandósághoz alkalmazkodva
  • légző gyakorlatok
  • gátizomtorna (medencealji izmok megerősítése)
  • relaxáció

 

Trimeszterek a kismamajógában:

I. trimeszter: 0 – 14. hét

A 8. hétig még lehet jógázni, ám a 8 – 14. hétig csak a könnyű légző gyakorlatok és a relaxáció javasolt, ebben az időszakban ugyanis nagyobb a vetélés kockázata, ezért a megerőltető mozgások és a sportolás kerülendő.

II. trimeszter: 14 – 30. hét

A kismamák ebben az időszakban általában energikusabbak és jól esik nekik a mozgás. A jóga foglalkozások is lehetnek dinamikusabbak.

III. trimeszter: 30 – 40. hét

Az utolsó hetekben az órák intenzitása csökken és megkezdődik a felkészülés a szülésre. A hazai gyakorlatban a 35. héttől kezdődik a Szülőpozíciós jóga, amiben már a papák is részt vehetnek, amennyiben a párok papás szülést terveznek, vagy elkísérheti a kismamát más rokon vagy barátnő is, aki ott lesz a szülésnél.